Sunday, September 6, 2009

Ramadhan


Assalamualaikum,


Alhamdullilah...Allah masih beriku peluang untuk menikmati Ramadhan buat kali ke-35. MasyaAllah..dah semakin lanjut usiaku..Anak-anakku juga dah semakin besar, Faris sekarang berumur 9 tahun, Fatin pula sekarang sudah 6 tahun. Perkahwinan aku bersama isteri tersayang sudah 10 tahun. Pantasnye masa berlalu. Rasanya baru lagi kita menikmati bulan yang penuh barakah ini..rasanya baru sahaja kita menyambut Aidil Fitri..rasanya baru sahaja aku membayar zakat fitrah..Sesungguhnya, kehidupan kita di dunia terlalu sibuk..terlalu pantas. Aku risau, sangat risau kerana aku mudah lupa..mudah lalai..dah takut hanyut di dalam arus dunia yang menyesatkan umat manusia!
Di sekeliling kita terlalu banyak..hiburan...terlalu banyak maksiat..terlalu banyak kelalaian..terlalu porak peranda..terlalu banyak konsipirasi...Risau..teramat risau bagaimanakah masa depan anak-anak kita? bagaimanakah masa depan kita sendiri?

Aku amat merindui Ramadhan, sebab bagiku inilah bulan yang betul-betul menenangkan jiwaku..nikmatnya Ramadhan...berkatnya Ramadhan..Semoga kita semua insaf dan kembali kepada Islam..the way of life..AMIN

No comments:

Post a Comment